Activitats dirigides adults

Des de l’Àrea d’Esports s’ofereixen les següents activitats dirigides. Estan adreçades a joves i adults (majors de 16 anys) i es realitzen als poliesportius municipals. Documentació inscripcions. 

Vine a conèixer les noves instal·lacions esportives!


GIMNÀSTICA DE MANTENIMENT FÍSIC

Es tracta d’una activitat dirigida, generalment sense coreografia, amb moviments d’intensitat baixa, que impliquen la millora i el manteniment muscular i articular. Amb aquestes classes l’objectiu principal és el manteniment físic.Classe de gimnàstica de manteniment

Beneficis:

  • Millora de la constitució física
  • Destresa motriu
  • Evitar/prevenir lesions de caire muscular
  • Fomenta conductes socio-integradores
  • Enfortiment
  • Augmenta la capacitat d’equilibri i autonomia
  • Millora el rendiment intel·lectual i la memòria
  • Fomenta l’alegria i l’optimisme
PILATESClasse de pilates

El mètode Pilates, està indicat per tots, tant per als que s’inicien a l’activitat física com per als que intenten arribar a la perfecció del moviment.

Està especialment recomanant per a persones que es trobin dins d’un procés de rehabilitació o que hagin patit qualsevol lesió, així com per a tots aquells que pateixin problemes d’esquena i tractin de trobar una activitat preventiva.

No obstant, per tal que la pràctica d’aquest mètode sigui eficaç i efectiva, és indispensable que es realitzi sota la supervisió de personal qualificat en aquesta tècnica. Aquesta és la única manera de garantir que els exercicis es realitzin de forma correcta, prevenint lesions i obtenint resultats òptims.

Beneficis:

  • S’aconsegueix un bon to muscular, enfortint i tonificant el cos sense augmentar el volum muscular
  • Augmenta la flexibilitat, l’agilitat, el sentit de l’equilibri i millora la coordinació de moviments
  • Millora l’alineació postural i perfecciona els hàbits posturals incorrectes
  • Preveu i rehabilita lesions del sistema múscul-esquelètic
  • Mitjançant la respiració i la concentració, s’aconsegueix un estat de relaxació global, eliminar l’estrès i les tensions musculars i rigideses
  • Aporta gran vitalitat i força per tal de minimitzar l’esforç dels moviments quotidians i qualsevol tipus d’esport
CICLO INDOORCiclo indoor

El ciclo indoor és una activitat esportiva col·lectiva que es realitza sobre una bicicleta estàtica. Es tracta de fer una sèrie d’exercicis dirigits per un professor especialitzat.

En aquesta disciplina predomina notablement el treball cardiovascular. El ritme aeròbic es pot combinar amb l’esforç anaeròbic que permet desenvolupar una musculatura ferma i sòlida de les extremitats inferiors.

Beneficis:

  • Crema de calories: Un entrenament de Ciclo Indoor de 45 minuts ens permet cremar al voltant de 500 calorie. Es tracta d’una gran quantitat si la comparem amb altres entrenaments. No obstant, la quantitat de calories que es cremen, dependrà directament de la intensitat de l’entrenament. Per això les bicicletes indoor incorporen diferents nivells de residència.
  • Augmenta la resistència cardiovascular: La pràctica de classes de Ciclo Indoor ajuda a incrementar la resistència cardíaca. Les persones que se senten dèbils i cansades després de realitzar un esforç, trobaran amb aquesta activitat un bon complement per incrementar la seva energia.
  • Tonificació: El Ciclo Indoor també afavoreix el desenvolupament de la musculatura dels glutis i abductors,  tot i que també es milloren els quàdriceps, isquiotibials i bessons. Les persones que aconsegueixes mantenir la postura adequada sobre la bicicleta, també treballen els abdominals.
  • Exercici de baix impacte:  Aquesta activitat no origina pressió sobre els genolls ni articulacions com altres exercicis aeròbics. Es una activitat recomanada a persones amb artritis.
  • Disminueix l’estès: L’activitat física en general redueix l’estrès, però el ciclo indoor és un dels mètodes més efectius. Això s’aconsegueix gràcies a un entrenament intens, realitzat en grup, amb música i instruccions de professors, com a factors motivadors de l’exercici.
  • Es pot practicar durant tot l’any:  A diferència d’altres esports i activitats físiques, que es realitzen a l’aire lliure i depenen de les condicions atmosfèriques, el ciclo indoor es pot practicar en qualsevol moment de l’any, independentment del clima.
GLUTIS ABDOMINALS I CAMES. (G.A.C.)

Sessió d’enfortiment centrada en l’entrenament de les extremitats inferiors. Durant les sessions es pot treballar amb el propi pes corporal o afegint càrregues amb petits materials com peses, etc. Les classes permeten descobrir diferents formes d’enfortir aquestes parts del cos mitjançant l’execució d’exercicis variats.

Beneficis:

  • Millora la qualitat de vida dels practicants. L’activació de músculs, lligaments i articulacions dóna una major estabilitat als moviments i es redueix així el risc de lesions.
  • Millora la composició corporal. Afavoreix un desenvolupament òptim de la massa muscular i la reducció del grassa corporal per una conseqüent elevació del metabolisme basal localitzat en la cintura pèlvica i zona abdominal.
  • Augmenta la densitat òssia. Els exercicis amb resistència lleugera indueixen a un augment del contingut mineral dels ossos, fent-los així més resistents a les fractures.
  • Millora de l’actitud postural. En l’execució dels exercicis es va prenent consciència de l’actitud postural correcta i això es transfereix a l’activitat de la nostra vida quotidiana.
GIMNÀSTICA DE MANTENIMENT PER A LA GENT GRANGimnàstica per a la gent gran

Gimnàstica de manteniment dirigida a la gent “de la tercera edat”. Activitat subvencionada als majors de 65 anys.

A mida que ens fem grans, hem de conèixer els canvis naturals de nostre físic i dedicar més temps a la preparació del cos per poder així assumir els reptes de la vida diària. La musculatura perd la seva elasticitat. Els ossos es descalcifiquen i es fan més vulnerables.

Per tot plegat la gimnàstica de manteniment és una bona opció per eliminar dolors i mantenir-se en forma. Es per això que es realitzen exercicis especialment indicats per a les necessitats en aquesta edat.

Beneficis:

  • Disminució dels dolors d’esquena, coll i extremitats
  • Descàrrega de l’estrès
  • Millora de la qualitat del son
  • Augmenta la mobilitat articular i elasticitat
  • Relaxa tensions musculars
  • Augmenta la capacitat de l’equilibri i autonomia
  • Millora el rendiment intel·lectual i la memòria
  • Fomenta l’alegria i l’optimisme