Medi Ambient i Salut Pública

El Departament de Medi Ambient, Sanitat i Salut Pública vetlla pel compliment de la normativa legal vigent així com per promoure accions i activitats que contribueixin a la millora del nostre entorn. En aquest espai hi trobareu informacions i recomanacions sobre animals i plagues, així com altres accions relacionades amb el medi ambient i la salut, com la xarxa de desfibril·ladors.  Per qualsevol consulta, queixa o suggerència us podeu adreçar directament al Departament trucant al 977-837005.

Gràcies per donar sang

Sanitat i salut pública

Campanyes de donació de sang

El Departament de Sanitat col·labora amb el Banc de Sang i Teixits en les campanyes de donació de sang que es realitzen al municipi. Per conèixer quan es realitzarà una nova campanya podeu consultar el web www.donarsang.cat

Medi ambient

Permisos de foc

Tots aquells veïns que vulguin cremar restes procedents de treballs agrícoles, han de tramitar la corresponent autorització/ comunicació. Aquest document s’ha de tramitar al Cos d’Agents Rurals (ps. Sunyer, 4-6 2-2 43202 Reus) o bé a l’Ajuntament a través de l’OMAC. Abans d’iniciar una crema controlada s’ha de consultar el nivell del Pla Alfa existent a la zona. Es podrà fer mitjançant l’adreça web, trucant a l’Ajuntament o mitjançant el telèfon d’atenció ciutadana (012). L’activitat quedarà suspesa en cas d’activació del pla alfa nivell 2 o superior (excepte per activitats apícoles i bufadors que serà pla alfa nivell 3).

Neteja i manteniment de solars privats

Els propietaris de solars privats han de mantenir-los nets de vegetació i residus per tal de reduir el risc d’incendi i la propagació de plagues de rosegadors i insectes.

Piscines privades

Els veïns propietaris de piscines, hauran de mantenir-les en correctes condicions de manteniment per tal d’evitar la proliferació d’insectes, com ara el mosquit tigre i les males olors que provoquen les aigües estancades. S’aconsella que les piscines es mantinguin amb l’aigua neta o que es tapin amb una lona per evitar aquests problemes de salubritat.