Implantació de la factura electrònica
L’any 2013 es va publicar la Llei 25/2013 d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic.
La factura electrònica es va inspirar en els següents principis:
- Multicanalitat
- Simplificació administrativa
- Publicitat i transparència administrativa
- Accessibilitat
- Cooperació entre administracions públiques
- Economies d’escala
- Neutralitat tecnològica
- Proporcionalitat
- Seguretat jurídica
La factura electrònica produeix beneficis importants, tant per a l’administració com per als ciutadans.
Per a la ciutadania:
- Accessibilitat durant 24 hores x 7 dies
- Simplicitat en les tramitacions
- Rapidesa i agilitat
- Eliminació del desplaçament físic a l’administració
- Estableix un únic punt d’entrada de totes les factures
- Conèixer en cada moment l’estat de la tramitació de la seva factura
Per a l’administració:
- Millora del servei i de la imatge
- Millora de l’eficiència interna
- Ús generalitzat de les TIC
- Fortes economia d’escala
- Impuls a la transformació de l’administració
- Agilitzar processos
- Estalviar costos i temps
A partir del 15 de gener de 2015 –i segons l’art. 4 de la Llei 25/2013- l’ús de la factura electrònica és obligatori pels proveïdors de l’administració pública que siguin:
- Societats Anònimes
- Societats de Responsabilitat Limitada
- Unions Temporals d’Empreses
- Altres Entitats de l’art. 4 apartats c, d i f
Durant l’any 2015, aquest Ajuntament ha eximit de l’obligació de presentació en format electrònic a les factures de les entitats abans esmentades, l’import de les quals sigui fins a 5.000,00 euros.
Tot i no ser obligatori per un sector dels proveïdors, aquest Ajuntament recomana la seva utilització a tots els proveïdors, atès els avantatges que s’han indicat abans.
Els proveïdors que a partir del 15 de gener de 2015 utilitzin aquest tipus de factura electrònica hauran d’identificar amb claredat l’organisme al qual s’adreça la factura, així com el número de comanda i indicar els codis d’identificació que s’han assignat a aquestes entitats.
El codi de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp d’obligat compliment és el següent:
Òrgan Gestor Ajuntament de Mont-roig del Camp Codi Òrgan Gestor L01430923 |
Oficina comptable: Intervenció Intervenció Muncipal Codi Oficina comptable L01430923 |
Unitat tramitadora Intervenció Municipal Codi unitat tramitadora L01430923 |
Per a qualsevol informació al respecte us podeu adreçar a les Oficines Municipals d’Atenció al Ciutadà (OMAC) o al departament d’Intervenció.
El punt d’entrada de factures electròniques es a través del portal del eFACT, el qual trobeu enllaçat a contínuació.