L’Ajuntament de Mont-roig del Camp actua per minimitzar els efectes de la mosca de la figa de moro a l’Ermita de la Mare de Déu de la Roca

L’Ajuntament de Mont-roig del Camp actua per minimitzar els efectes de la mosca de la figa de moro a l’Ermita de la Mare de Déu de la Roca

  • Aquesta plaga, que només afecta les xumberes, és molesta però inofensiva per a les persones. Es treballa amb mesures adaptades per protegir el paisatge i l’entorn natural.

L’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha iniciat i manté diverses actuacions per reduir l’impacte de la mosca de la figa de moro (Dactylopius opuntiae) a l’entorn de l’Ermita de la Mare de Déu de la Roca. L’objectiu és preservar les figueres de moro, element emblemàtic del paisatge, alhora que es garanteix la seguretat de les persones i la protecció de l’espai natural. Aquesta espècie no pica ni és perillosa per a la salut humana; les molèsties que pot ocasionar es limiten a l’aspecte deteriorat de les plantes i a petites partícules en suspensió.

Mesures adaptades a un entorn protegit
Donada la dificultat d’actuar en un terreny abrupte i inclòs dins del Pla d’Espais d’Interès Natural (PEIN), les tasques de control es fan de forma selectiva i manual, retirant les parts més afectades i minimitzant l’ús de productes químics. Aquestes intervencions requereixen un gran esforç físic i un alt nivell de precaució, però permeten actuar amb el màxim respecte pel medi.La mosca de la figa de moro és molt resistent i tendeix a rebrotar, especialment en zones de difícil accés. Per això, l’Ajuntament manté una vigilància constant i preveu noves actuacions periòdiques per frenar-ne la propagació i protegir tant el valor paisatgístic com el natural d’aquest indret.

Les xumberes són part de la imatge històrica i sentimental de l’Ermita. Preservar-les és preservar també la identitat del municipi. Malgrat les dificultats, es continuarà treballant amb tots els mitjans disponibles per mantenir aquest espai emblemàtic en les millors condicions possibles.

Share this post