A licitació l’encàrrec per implantar l’aplicació mòbil de seguretat ciutadana

A licitació l’encàrrec per implantar l’aplicació mòbil de seguretat ciutadana

  • L’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho, el dia que es va signar el conveni a l’Ajuntament de Reus amb la resta de municipis.

    Mont-roig del Camp participa en un projecte al costat de Reus, Cambrils, El Catllar, La Canonja, Constantí i Tarragona per impulsar conjuntament una eina per millorar la seguretat i la cooperació interterritorial

L’Ajuntament de Reus ha publicat aquest dilluns, 15 de setembre per encàrrec propi i dels ajuntaments de Cambrils, El Catllar, La Canonja, Constantí, Mont-roig del Camp i Tarragona la licitació del contracte per dotar-se d’un sistema de gestió i d’una aplicació mòbil compartida de seguretat ciutadana que permeti a la ciutadania comunicar-se de manera fàcil i immediata amb els cossos de seguretat per motius de seguretat o per demanar ajuda en situacions d’emergència.

L’Ajuntament de Reus s’encarrega de la tramitació de l’expedient de contractació d’acord al conveni de cooperació signat el passat 28 de gener i que va suposar el tret de sortida de la licitació del contracte pel subministrament, integració, implantació, suport i manteniment de l’aplicació mòbil i el sistema de seguretat ciutadana.

El sistema digital de seguretat es materialitzarà amb una aplicació per a dispositius mòbils, gratuïta i de fàcil utilització que agilitzi les comunicacions entre la ciutadania i els cossos municipals de seguretat i, en definitiva, permeti oferir una resposta més ràpida, eficient i efectiva en casos d’urgència o de seguretat ciutadana.

Igualment, el sistema digital de seguretat ha de permetre una comunicació àgil entre els diferents cossos de seguretat i crear així una xarxa de cooperació interterritorial dels diferents municipis amb un sistema de gestió interna.

Entre altres, l’aplicació permetrà enviar missatges d’alerta i fer trucades davant d’una emergència ciutadana, les quals seran dirigides automàticament a la policia local més propera, així com rebre informació constant dels cossos municipals de seguretat. Només amb finalitat de seguretat ciutadana, l’aplicació ha de permetre la transferència de dades personals de la ciutadania que puguin ser clau, així com la geolocalització de l’avís.

El sistema també permetrà en les seves comunicacions la segmentació de les persones usuàries per perfils i categories amb necessitats de seguretat diferents com ciutadania, comerç local, empreses, professionals sociosanitaris, educadors, persones en situació de vulnerabilitat, etc.

Gran oportunitat pel municipi

En paraules de l’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho: “La posada en marxa d’aquesta aplicació de seguretat ciutadana és una gran oportunitat per al nostre municipi. Ens permetrà reforçar la proximitat entre la policia i la ciutadania i donar una resposta més ràpida i efectiva davant qualsevol situació d’emergència. Amb aquest sistema compartit fem un pas endavant en la cooperació amb la resta de municipis del territori, unint esforços per garantir una seguretat més moderna, innovadora i adaptada a les necessitats reals de les persones.”

El pressupost base de licitació per als quatre anys de la durada prevista del contracte és de 904.032,41 euros, a repercutir entre tots els municipis implicats proporcionalment a la seva població. El pressupost inclou els costos de subministrament i implantació, de suport i manteniment al núvol; així com millores addicionals en consultoria i programació.

La implantació i subministrament té una durada de 12 mesos a partir de l’endemà de la formalització del contracte. Finalitzada la implantació, es començarà a proporcionar el servei de suport, manteniment i actualització prestat al núvol incloent les possibles millores per consultories o programacions de 3 anys.

Share this post