El Pla Educatiu d’Entorn impulsa sessions de ioga en família a les llars d’infants municipals

El Pla Educatiu d’Entorn impulsa sessions de ioga en família a les llars d’infants municipals

  • Des d’aquest programa també s’han posat en marxa Tallers d’Estudi Assistit als centres d’educació primària i secundària de Mont-roig i Miami Platja

Les dues llars d’infants municipals duran a terme, a partir de la setmana vinent, sessions gratuïtes de ioga en família. Es tracta d’una iniciativa del Pla Educatiu d’Entorn de Mont-roig del Camp pensada per fomentar el vincle familiar i afectiu en un ambient distès i relaxat.

Les sessions tindran lloc en horari extraescolar, de 17 a 18 h, els dies 28 de febrer, 14 i 28 de març a la llar d’infants Petete i els dies 7, 21 de març i 4 d’abril a la llar Mare de Déu de la Roca.  Els professionals de l’Associació de Yoga Mont-roig del Camp – Running Peace Worl dirigiran les sessions a les que hi poden assistir els nens i nenes acompanyats per dos membres de les seves famílies o persones de confiança. Les inscripcions, que encara estan obertes, es poden fer als mateixos centres.

Durant les sessions es realitzaran exercicis físics, de relaxació, de respiració i es treballaran els sons i els contes. L’objectiu principal és millorar la concentració i l’atenció de l’infant cap als pares i mares i a la inversa. Mitjançant aquesta disciplina els participants podran, a més, redescobrir-se mútuament i reduir, almenys durant una estona, l’elevat ritme de vida del dia a dia de moltes persones.

Tallers d’Estudi Assistit

D’altra banda, el Pla Educatiu d’Entorn també ha fomentat durant aquest trimestre els Tallers d’Estudi Assistit als centres d’educació primària del municipi, per tal de garantir l’èxit escolar de tot l’alumnat.

Aquests tallers són una acció educativa, que es realitza en horari interlectiu (migdia), dos dies a la setmana, per ajudar a adquirir hàbits i tècniques d’organització i d’estudi. S’ofereixen activitats de reforç de les competències bàsiques amb tècniques de caràcter lúdic i innovador, s’incideix en les matèries de major dificultat, anticipant o repassant els continguts treballats a classe, s’estimula l’àmbit de l’expressió i de la comprensió oral i escrita i es fomenten actituds d’autoestima, seguretat, motivació i treball en equip.

L’activitat, que s’ofereix a aquell alumnat que el centre creu necessari per a reforçar les matèries instrumentals, es durà a terme fins a l’abril.

Finalment, aquests tallers també s’han dut a terme d’una forma similar a l’Institut Antoni Ballester i Institut Miami durant el 2018. D’una banda es van oferir els tallers d’estiu de reforç en les matèries instrumentals, i de l’altra, activitats extraescolars d’extensió educativa amb un component lúdic i motivador, totes elles adreçades a l’alumnat de l’ESO.

Comparteix aquest article