El Ple de l’Ajuntament aprova una modificació de crèdit de 4,5 milions per impulsar inversions i serveis
Les actuacions abasten la millora de l’espai públic, el desenvolupament urbanístic, els equipaments municipals i la dinamització del municipi
El Ple de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp, celebrat aquest dimecres en sessió extraordinària, ha aprovat una modificació de crèdit extraordinària de 4.503.535 euros amb l’objectiu de garantir l’execució de projectes prioritaris al municipi, reforçar els serveis essencials i impulsar inversions estratègiques al terme municipal.
La major part dels recursos es destinaran a inversions, amb més de 3,4 milions d’euros, mentre que prop de 892.000 euros es dedicaran a despeses corrents. La modificació també inclou aportacions a l’empresa municipal Nostreserveis, amb 71.000 euros per a despesa corrent i 110.000 euros en subvencions de capital.
El finançament es farà a través de baixes en projectes d’inversió, el romanent líquid de tresoreria i una operació de préstec.
Principals actuacions
Entre les principals inversions destaquen les millores a la via pública i a la mobilitat, la renovació de la senyalització viària, les actuacions de pacificació del trànsit, els treballs d’asfaltatge als carrers Llastres, Gil Vernet, avinguda de la Diversitat i carrer de les Sorts, així com l’ampliació de la xarxa ciclista.
També s’impulsen projectes de millora urbanística rellevant (Casalot-Ranxos i Sant Miquel), l’adquisició de sòl per a l’ampliació del polígon industrial de la Fisher, a Mont-roig, la redacció de projectes d’urbanització (La Riviera, Paradís i Parc de Mont-roig), l’ampliació de la llar d’infants de Miami Platja i la construcció o adequació d’equipaments i espais d’ús públic, com el Torreó de Miami Platja i l’espai exterior del Vagó Restaurant.
En l’àmbit dels serveis i equipaments municipals, la modificació permet executar actuacions de millora i manteniment enequipaments culturals, esportius, educatius i socials, així com renovar sistemes de climatització, millorar la seguretat contra incendis, adquirir equipament informàtic i reforçar els sistemes de gestió municipal. També s’hi inclouen actuacions vinculades a la gent gran, la joventut, el sistema educatiu i el reforç de la programació cultural, així com inversions en seguretat ciutadana.
La modificació de crèdit també destina recursos a la dinamització turística i econòmica, especialment amb el llançament de la Fira ATURA, un esdeveniment del càmping i caravaning, així com campanyes de promoció i actuacions de protecció i posada en valor del patrimoni municipal (elaboració del pla director de les runes del Poblat de Miramar).
El punt s’ha aprovat amb el vot favorable de l’equip de govern i l’abstenció dels grups de l’oposició que han qualificat la modificació de manca de planificació i han preguntat sobre diversos dels àmbits que es finançaran amb la modificació. Per la seva banda l’alcalde Fran Morancho ha defensat que “no importa el moment, sinó la finalitat” de la modificació i ha assegurat que les actuacions responen a necessitats reals del municipi i estan previstes dins del pla d’acció del govern.
El ple de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp es pot seguir en aquest enllaç.

