L’Ajuntament de Mont-roig del Camp aposta per l’administració oberta

L’Ajuntament de Mont-roig del Camp aposta per l’administració oberta

  • En motiu de la Setmana de l’Administració Oberta, l’Ajuntament fa balanç de les actuacions que duu a terme per fomentar-la

Portal de la seu electrònica

Coincidint amb la Setmana de l’Administració Oberta 2018, que es celebra del 7 a l’11 de maig, l’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha fet balanç de les accions que realitza per convertir-se en una administració moderna, oberta, propera i transparent per a la ciutadania.

Modernització de l’Ajuntament

Les actuacions que l’Ajuntament porta a terme per a modernitzar l’estructura administrativa, els procediments i la prestació de serveis es basen en la filosofia de construir una administració local més propera i útil per al ciutadà.

En aquest sentit, durant aquest mandat s’ha fet un gran esforç per modernitzar l’Ajuntament amb la posada en marxa de l’administració electrònica. Així, s’ha treballat amb molta intensitat per digitalitzar tots els procediments que es duen a terme, aconseguint que gairebé la totalitat dels tràmits es puguin fer sense l’ús del paper. A més, amb la implantació de la seu electrònica, la ciutadania pot fer les gestions des de casa, sense desplaçaments, sense cues i a qualsevol hora del dia. Tot plegat ha estat possible gràcies a la creació del departament d’Innovació, modernització i excel·lència administrativa, que ha treballat, entre d’altres, en l’agilització dels procediments i que alhora, aporta de forma permanent solucions per millorar els serveis i fer-los més accessibles.

En aquest àmbit cal destacar que també s’han modernitzat diversos departaments, que s’estan dotant de més tecnologia. Un exemple és la creació de la nova unitat de Disciplina i inspecció que compta amb un nou sistema de d’informació geogràfica municipal.

La transparència

Dins la feina feta en l’àmbit administració oberta, cal destacar la tasca efectuada per posar al dia l’Ajuntament en el compliment de la Llei de Transparència. En aquest sentit, es publiquen al portal de transparència els acords de Junta de Govern, els contractes menors, les licitacions públiques o el patrimoni dels càrrecs electes, entre d’altres. Es tracta d’informacions que fins al moment no s’havien posat a disposició de la ciutadania des de l’ajuntament de Mont-roig del Camp.

El Departament d’Innovació treballa també des de fa mesos amb els criteris fixats per la Universitat Autònoma de Barcelona, en matèria de transparència a les administracions públiques, i preveu rebre el reconeixement com a administració pública transparent en els pròxims mesos.

La comunicació

S’ha reforçat també la comunicació que fa l’Ajuntament per explicar a la ciutadania els projectes amb els quals treballen els diversos departaments i en definitiva, per rendir comptes. S’han consolidat els canals de comunicació, ampliant continguts al web municipal, recuperant el butlletí d’informació Comunica i enfortint també la comunicació a través de les xarxes socials. En aquest darrer apartat és interessant esmentar, a tall d’exemple,  que durant aquest mandat, el perfil municipal de Facebook ha passat dels 300 als prop de 2.000 seguidors.

Tant la recuperació del butlletí municipal com el reforç de la comunicació a través de les xarxes socials, van ser dues aportacions de la ciutadania recollides al Pla d’Acció Municipal 2016-2019.

La participació ciutadana

Finalment, per fomentar l’administració oberta, s’està treballant també en el foment de la participació ciutadana, tot i que encara queda molt fer en aquest sentit. S’ha començat a comptar amb la ciutadania per a alguns dels projectes més importants del mandat i per decidir el futur estratègic del municipi. Per altra banda, les aportacions del dia a dia de la ciutadania també es recullen a través de les xarxes socials i altres iniciatives com el programa “Els cafès amb l’alcalde”.

Comparteix aquest article