L’Ajuntament de Mont-roig del Camp celebra la recuperació de l’Aplec Sardanista després de dinou anys

L’Ajuntament de Mont-roig del Camp celebra la recuperació de l’Aplec Sardanista després de dinou anys

  • La Rotllana Mont-rogenca ha recuperat aquest diumenge 24 de maig una de les seves cites culturals més emblemàtiques, amb música, germanor i participació popular després de dinou anys d’absència

Mont-roig del Camp ha recuperat aquest diumenge 24 de maig al Parc Maria Martori una de les seves tradicions culturals més estimades: l’Aplec de la Sardana, que s’ha tornat a celebrar després de dinou anys sense fer-se, gràcies a la iniciativa del Grup Sardanista Rotllana Mont-rogenca.

L’acte ha comptat amb la presència de diversos representants de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp, encapçalats per l’alcalde Fran Morancho, que han destacat la importància de recuperar un esdeveniment que forma part del patrimoni cultural i social del municipi.

L’Aplec de la Sardana de Mont-roig del Camp es va celebrar per primera vegada el 24 de maig de 1981 i es va mantenir durant 27 edicions consecutives, fins que l’entitat organitzadora d’aleshores va deixar de poder continuar assumint-ne l’organització. Ara, dinou anys després de l’última edició, la festa ha tornat amb voluntat de continuïtat.

La nova edició ha estat impulsada pel Grup Sardanista Rotllana Mont-rogenca i ha comptat amb la participació musical de la Cobla Principal de Tarragona i la Cobla Reus Jove. A més de les sardanes, la jornada ha inclòs un dinar de germanor, diversos sortejos i un concurs de colles improvisades, que han contribuït a crear un ambient festiu i participatiu.

També hi ha participat l’Associació de Veïns Muntanya Roja, entitat que va impulsar durant 27 edicions l’Aplec original, i que ha celebrat la recuperació d’aquesta tradició tan arrelada al municipi.

Share this post