ADIF anuncia que els treballs de desmantellament de la via del tren al municipi són imminents

ADIF anuncia que els treballs de desmantellament de la via del tren al municipi són imminents

  • Imatge d’arxiu, de l’antiga via del tren, al seu pas pel municipi.

    L’empresa pública ha comunicat avui que s’ha adjudicat la retirada de l’antiga via del tren i la seva plataforma en un tram de 28 quilòmetres, entre Port Aventura i l’Hospitalet de l’Infant

En un comunicat, Adif Alta Velocitat ha anunciat aquest dimarts que ha adjudicat les obres per al desmantellament de l’antiga via de tren entre l’Hospitalet de l’Infant i Port Aventura, un tram bona part del qual passa pel municipi de Mont-roig del Camp.

El contracte de desmantellament de l’antiga via del tren ha estat adjudicat a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per les companyies ASCH Infraestructuras y Servicios i Contratas Vilor amb un pressupost de 1.829.258,4 euros (IVA inclòs). El termini d’execució estimat és de 12 mesos i està previst que les obres comencin en breu. Aquesta actuació del govern estatal serà finançada per la Unió Europea, Next Generation EU.D’aquesta manera, es complirà la Declaració d’Impacte Ambiental que contemplava la desaparició d’aquest tram una vegada es va posar en marxa la variant Vandellòs-Tarragona del Corredor Mediterrani.

El projecte sencer

El projecte contempla el desmantellament de la superestructura de via (carril, travesses, aparells de via i balast) de la via general en un tram de 28,2 km, així com el desmuntatge dels pals de catenària entre Cambrils i Salou que quedaven pendents i les instal·lacions de seguretat i comunicacions i de Control Comandament i Senyalització (senyals lluminosos, balises i altres elements).

Les actuacions també inclouen el desmuntatge de les vies d’apartat de les estacions de Salou, Cambrils, Mont-roig del Camp i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant així com la superestructura dels passos a nivell que encara queden.

Entre les principals magnituds del projecte, destaca la retirada de 66.000 m de carril, 55.500 travesses, 39.000 m3 de balast i 156 pals de catenària.

 

Comparteix aquest article