L’Ajuntament de Mont-roig del Camp tanca el 2019 consolidant l’ús de l’administració electrònica

L’Ajuntament de Mont-roig del Camp tanca el 2019 consolidant l’ús de l’administració electrònica

  • En 2 anys la xifra de registres electrònics ha passat del 3’6% al 37’7%, contribuint d’aquesta manera a la millora de l’agilitat de l’administració local i a la reducció de l’ús del paper.

L’Ajuntament de Mont-roig del Camp continua avançant de forma decidida en l’aplicació de l’administració electrònica amb la relació amb els ciutadans, empreses i entitats. L’any 2017 només el 3’62% dels 20.264 registres tramitats per l’Ajuntament es van fer de forma electrònica, enfront del 96’38% que es van fer de forma presencial. Aquesta xifra va incrementar-se sensiblement el 2018, quan va passar al 12’07% davant el 87’93% que es feien de forma presencial. Però el gran salt ha estat el 2019, quan la xifra de registres electrònics ha arribat al 37’7%, gràcies a les millores introduïdes a la seu electrònica que permet fer tots els tràmits amb l’Ajuntament de Mont-roig del Camp de forma electrònica durant les 24 hores al dia i els 365 dies l’any.

Resposta als ciutadans

D’altra banda, l’administració local ja supera el 50% de les respostes als ciutadans fetes de forma electrònica. Si l’any 2017, només el 19% per les sortides es feien de forma electrònica, aquesta xifra va créixer el 2018 fins el 35’86% i l’any passat va superar per primer cop el 50%, situant-se exactament amb el 52’9%, enfront del 47% que encara es fan en paper.

La voluntat de l’Ajuntament de Mont-roig és continuar millorant els processos administratius que permetin relacionar-se electrònicament amb ciutadans, empreses i entitats per tal d’afavorir l’agilitat en la resolució dels tràmits i a més a més, col·laborar activament amb la lluita contra el canvi climàtic amb l’estalvi important del paper que s’utilitzava fins ara.

Comparteix aquest article