L’Ajuntament incorpora l’assistent virtual «Carina» per resoldre els dubtes de la població sobre el coronavirus

L’Ajuntament incorpora l’assistent virtual «Carina» per resoldre els dubtes de la població sobre el coronavirus

  • Es tracta d’un bot basat en intel·ligència artificial que, a partir de fonts oficials, contesta a preguntes sobre temes relacionats amb la pandèmia de la Covid-19
  • Aquest recurs ha estat desenvolupat per un equip multidisciplinari d’experts que l’han cedit gratuïtament a diverses administracions i entitats

L’Ajuntament de Mont-roig del Camp, a través del departament d’Innovació, modernització i excel·lència administrativa, ha habilitat al web municipal l’assistent virtual “Carina”, que respon a preguntes generals i especialitzades relacionades amb el coronavirus i les mesures necessàries per evitar el contagi.

Així, aquest bot aporta informació rigorosa i actualitzada sobre totes les qüestions relacionades amb la Covid-19, com ara el seu origen, símptomes, formes de contagi, tractaments existents, grups i zones de risc, mesures de prevenció, la informació continguda en el Reial Decret de declaració d’estat d’alarma i la informació actualitzada sobre el número d’infectats, morts i recuperats, entre d’altres. A més, també serveix per desmentir rumors i fake news.

Aquesta eina s’ha incorporat amb l’objectiu de mantenir informada a la ciutadania i evitar així la saturació dels telèfons d’informació i dels centres d’atenció primària i hospitalària, donat que permet atendre un número molt alt de consultes al mateix temps. Es tracta, doncs, d’una eina que permet complementar els canals de comunicació actuals que ofereix el consistori.

Cessió gratuïta

“Carina” extreu la informació de fonts oficials com ara la OMS (Organització Mundial de la Salut), el Ministeri de Sanitat i les normatives governamentals, el Center For Disease, Control and Prevention, i d’articles científics i articles de premsa prèviament contrastats.

Aquest recurs ha estat cedit gratuïtament a diverses empreses, entitats i organismes públics per 1MillionBot, una empresa alacantina líder en l’àmbit dels Assistents Virtuals Intel·ligents basats en Intel·ligència Artificial.  L’assistent, que de moment només està disponible en llengua castellana, l’ha desenvolupat un equip multidisciplinari d’experts en diferents àrees de coneixement com ara biòlegs, lingüistes, sociòlegs, informàtics i tècnics.

La Generalitat també estrena un bot a Whatasapp amb informació sobre el coronavirus

També la Generalitat ha posat en marxa un recurs similar per oferir informació sobre el coronavirus. Per tal d’obtenir aquest recurs només heu de descarregar-vos l’aplicació Whatsapp al telèfon o obrir la versió web en un navegador i posteriorment clicar en aquest enllaç: https://gen.cat/whatsapp, o bé afegir el número de telèfon +34 681 012 012 als contactes, i iniciar un xat amb la paraula “Hola”. Finalment, només heu d’escriure i enviar el número de la llista de temes que us interessa llegir.

Per a més informació podeu consultar aquest link: https://govern.cat/salapremsa/notes-premsa/384104/generalitat-estrena-bot-informacio-sobre-coronavirus-whatsapp

Comparteix aquest article