Mont-roig del Camp impulsa una innovadora avaluació digital del sector turístic del municipi
-
Aquesta iniciativa forma part del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD), cofinançat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, la Generalitat de Catalunya i el mateix Ajuntament
- L’Ajuntament organitza un pla de formació específic per a les empreses turístiques de Mont-roig i Miami Platja que tindrà lloc del 10 de febrer al 12 de març i inclou 10 sessions que es duran a terme cada dilluns i dimecres
Conscients de la importància de la presència en línia en la competitivitat i creixement empresarial, l’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha liderat un diagnòstic digital de les empreses turístiques del municipi. Aquesta iniciativa forma part del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD), cofinançat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, la Generalitat de Catalunya i el mateix Ajuntament.
L’avaluació, desenvolupada en col·laboració amb una consultora especialitzada, busca identificar les àrees de millora de les empreses en l’àmbit digital i proporcionar recomanacions concretes per millorar-ne la competitivitat. Els resultats d’aquesta auditoria es presentaran el pròxim 30 de gener al Centre Polivalent de Miami Platja.
L’estudi ha analitzat aspectes clau de la presència en línia de les empreses turístiques:
- Presència web i xarxes socials: s’han identificat febleses en disseny web, experiència d’usuari, optimització per a motors de cerca (SEO) i interacció a les xarxes socials, proposant solucions concretes per corregir-les.
- Reputació en línia: s’ha avaluat la percepció dels clients en plataformes com Facebook, Instagram o Twitter per tal de proposar accions que millorin la imatge de marca.
- Estratègia de màrqueting digital: es plantegen ajustos en campanyes publicitàries, missatges i continguts per aconseguir un ús més eficient dels recursos i obtenir millors resultats.
Segons l’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho, “preparar-se per al futur en un entorn digital en constant evolució implica una anàlisi continuada que ajudi les nostres empreses a mantenir-se actualitzades i a adaptar-se ràpidament a les noves tecnologies i tendències”.
Pla de formació en màrqueting digital
Com a complement al diagnòstic, l’Ajuntament ha organitzat un pla de formació específic per a les empreses turístiques del municipi. Aquest programa pràctic, que tindrà lloc del 10 de febrer al 12 de març, inclou 10 sessions que es duran a terme cada dilluns i dimecres.
Les sessions estan dissenyades per dotar les empreses de les eines necessàries per implementar les millores identificades en l’auditoria i reforçar la seva presència en línia. Els objectius principals del programa són:
- Descobrir i aplicar les últimes tendències digitals al negoci.
- Crear contingut atractiu que connecti amb els turistes i millori la comunicació en xarxes socials.
- Optimitzar la presència en línia i obtenir millors resultats en les accions digitals.
Les empreses interessades ja poden inscriure’s al pla de formació a través del següent enllaç: www.formacionsturisme.com.