El passeig de la Platja Cristall de Miami Platja estrena una paperera intel·ligent en una prova pilot pionera

El passeig de la Platja Cristall de Miami Platja estrena una paperera intel·ligent en una prova pilot pionera

  • Imatge de la nova paperera, que tot just s’acaba d’instal·lar.

    El nou dispositiu, alimentat amb energia solar i amb capacitat vuit vegades superior a la convencional, optimitza la gestió de residus i reforça el compromís del municipi amb la sostenibilitat

En el marc d’una aposta per la innovació i la sostenibilitat, el departament de Residus de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp i Nostreserveis ha impulsat la instal·lació d’una paperera intel·ligent al passeig de la Platja Cristall de Miami Platja, com a part d’una prova pilot destinada a avaluar l’eficiència d’aquest nou model tecnològic i estudiar-ne l’ampliació a altres punts del municipi.

Aquest dispositiu funciona exclusivament amb energia solar, gràcies a una placa fotovoltaica situada a la seva tapa. Incorpora un sistema intern de compactació que li permet assolir una capacitat de fins a 600 litres, equivalent a vuit vegades la d’una paperera convencional. Això suposa una important millora en la gestió de la recollida, reduint considerablement les freqüències de buidatge i, per tant, els desplaçaments necessaris.

La paperera també està equipada amb un sensor de capacitat que informa en temps real del nivell d’emplenat mitjançant una aplicació mòbil. Aquesta funcionalitat permet optimitzar recursos, millorar el servei i evitar desplaçaments innecessaris.

D’altra banda, el seu disseny tancat evita l’accés de plagues, minimitza la generació de males olors i redueix les manipulacions indegudes, contribuint així a mantenir els espais públics més nets i segurs.

Share this post