Front comú dels alcaldes del sud de la Costa Daurada per demanar el desmantellament immediat de la via del tren
- Mont-roig del Camp, Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Salou i Cambrils acorden unir esforços per reclamar a Foment l’eliminació definitiva de la línia ferroviària de la costa
Els alcaldes de Mont-roig del Camp, Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Salou i Cambrils han acordat treballar conjuntament per demanar al Ministeri de Foment el desmantellament urgent de la via del tren que passa pel litoral, un cop entri en funcionament el Corredor del Mediterrani, que actualment està en període de proves.
Els representants dels 4 municipis més importants del sud de la Costa Daurada han mantingut aquest migdia, a les oficines municipals de Miami Platja, una primera reunió de treball on han decidit fer front comú davant d’una problemàtica que afecta als 4 municipis.
Fran Morancho, alcalde de Mont-roig del Camp, ha dit: “No volem que continuïn passant trens pel traçat de la costa. Volem una resposta del Ministeri per saber quan començarà exactament el desmantellament”.
En el mateix sentit, Camí Mendoza, alcaldessa de Cambrils, ha insistit en la necessitat d’integrar el traçat en la trama urbana, eliminant barreres arquitectòniques. “Els quatre municipis defensem el mateix posicionament en relació al desmantellament i per això hem començat a treballar plegats”.
Per la seva banda, Alfons Garcia, alcalde de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, ha destacat també la necessitat de “fer esforços conjunts per evitar el risc que les vies es quedin tal com estan i aquest problema s’eternitzi”.
En aquest sentit, Pere Granados, alcalde de Salou ha reiterat la preocupació per l’entrada en funcionament de forma immediata del Corredor del Mediterrani sense tenir concreció ni projecte de desmantellament per part del Ministeri de Foment.
D’altra banda, tot i que cada municipi té el seu projecte per desenvolupar, un cop les vies estiguin desmantellades, comparteixen la necessitat de comptar amb un tramvia o transport similar que uneixi la línia de la costa. Insisteixen, però, que no volen vies ni catenàries a dins dels municipis sinó un mitjà de transport integrat als nuclis urbans que aporti qualitat als 4 municipis i no esdevingui una barrera física.
Els contactes entre els alcaldes de les quatre poblacions continuaran per assegurar que els pròxims passos per part de l’Estat vagin en aquesta línia. De moment, ja s’ha sol·licitat una reunió amb Júlio Gómez-Pomar, secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge i Manuel Niño González, secretari general d’Infraestructures per tractar sobre aquesta qüestió i conèixer el calendari definitiu de posada en marxa del Corredor del Mediterrani.