Les OMAC posen en marxa un nou servei que permetrà a totes les persones estrangeres relacionar-se per mitjans electrònics amb l’Ajuntament
- Es tracta d’un mecanisme alternatiu al registre presencial per tal que les persones que no disposen de la Targeta d’Identitat d’Estranger també puguin sol·licitar el certificat IdCAT Mòbil, que permet fer tots els tràmits de forma telemàtica
- Les oficines recorden a la ciutadania que poden sol·licitar el servei de suport per videoconferència o per telèfon per fer qualsevol tràmit, minimitzant així els desplaçaments i la interacció social, d’acord amb les recomanacions sanitàries
Les Oficines Municipals d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp, posen en marxa, a partir del 25 de gener de 2021, un nou servei que permetrà a les persones estrangeres que no disposin de la Targeta d’Identificació d’Estranger (TIE), relacionar-se per mitjans electrònics amb el consistori. L’objectiu és que puguin obtenir el certificat IDCAT mòbil, que permet identificar-se a l’hora de fer qualsevol tràmit en línia.
La iniciativa vol donar resposta a la part important de veïns/es del municipi estrangers que no disposen de TIE, amb l’objectiu d’establir un mecanisme alternatiu al registre presencial i minimitzar la interacció social per tal de preservar la salut de la ciutadania atenent a les recomanacions sanitàries.
La tramitació del certificat IdCAT Mòbil es durà a terme mitjançant el servei de videoconferència, que serà enregistrada i en el transcurs de la qual es requeriran diversos consentiments per substituir a la signatura presencial.
Les persones interessades en fer el tràmit hauran de tenir més de 16 anys i identificar-se mitjançant algun dels següents documents:
- NIE (en el cas que aquest no disposi de fotografia, s’haurà de presentar passaport o carta d’identitat del país d’origen per tal de poder identificar a la persona)
- Passaport
- Document identificador d’un país de la Unió Europea.
- Targeta de residència comunitària.
Per poder fer ús del servei caldrà sol·licitar cita prèvia, de manera telefònica o a través de la seu electrònica de l’Ajuntament: https://mont-roig.eadministracio.cat/citaprevia.0
Una vegada feta la reserva de cita, la persona que assistirà el tràmit es posarà en contacte amb l’interessat/da per explicar-li com es farà el tràmit i la documentació necessària per a realitzar-lo.
Es recomana fer ús del servei d’assistència per videoconferència o telefònica
Per altra banda, les Oficines d’Atenció a la Ciutadania recorden que continuen oferint el servei d’assistència per videoconferència o bé per telèfon, que permet fer qualsevol tràmit amb l’Ajuntament des de casa, d’una forma fàcil i senzilla, amb el suport del personal de les OMAC durant tot el procés.
Per utilitzar el servei d’assistència per videoconferència o per telèfon cal demanar cita prèvia a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament: https://mont-roig.eadministracio.cat/citaprevia.0 o bé trucar al 977 83 70 05 (marcant opció 0)
Finalment es recorda que per a l’assistència presencial és obligatori sol·licitar cita prèvia a través d’aquest enllaç: https://citaprevia.mont-roig.cat/mont-roig/#nbb o bé trucar al 977 83 70 05 (marcant opció 0).