Mont-roig i Miami Platja acolliran un Bioblitz per descobrir la biodiversitat local

Mont-roig i Miami Platja acolliran un Bioblitz per descobrir la biodiversitat local

  • S’han programat més de 15 activitats que es duran a terme de forma simultània en dos espais emblemàtics del municipi: l’Estany Gelat i l’Ermita de la Mare de Déu de la Roca
  • La participació a la jornada de ciència, que tindrà lloc el diumenge 18 de maig, és gratuïta però cal inscriure’s prèviament als tallers o itineraris

El proper diumenge 18 de maig, coincidint amb el Dia Mundial de Protecció de la Natura, Mont-roig i Miami Platja acolliran el seu primer Bioblitz, una jornada de ciència ciutadana oberta a tota la població, amb l’objectiu de descobrir, catalogar i posar en valor la diversitat biològica del nostre entorn natural més proper, de la mà grans especialistes del món de la biodiversitat.

Aquesta iniciativa, impulsada conjuntament per l’Institut de Miami i l’Ajuntament de Mont-roig del Camp es durà a terme de 9 h a 14 h de manera simultània en dos espais emblemàtics del municipi: l’Estany Gelat de Miami Platja i l’Ermita de la Mare de Déu de la Roca de Mont-roig.

Cadascuna d’aquestes dues localitzacions comptarà amb un punt de control, dinamitzat per l’Institut Miami i l’Institut Antoni Ballester respectivament, des del qual es facilitarà informació, es gestionaran possibles inscripcions d’última hora, s’organitzaran els tallers i itineraris de descoberta, amb guiatge d’experts proposats al programa, i s’oferiran tallers per als més petits i activitats de divulgació científica a càrrec de l’alumnat dels dos instituts del municipi.

L’objectiu principal de la jornada és fomentar el coneixement i la conservació de la biodiversitat local. És per això que l’organització del Bioblitz convida la ciutadania a participar activament en la descoberta del patrimoni natural local mitjançant l’observació directa i la identificació d’espècies. Totes les dades recollides durant l’activitat es compartiran a plataformes de ciència oberta com iNaturalist, contribuint així a una millor comprensió del patrimoni natural de Mont-roig del Camp i Miami Platja.

Entendre el perquè geològic del ‘roig’ de Mont-roig, aprendre a reconèixer rastres de mamífers, fer seguiment d’aus a través de l’anellament científic, submergir-se a les cales per ser conscient de la riquesa subaquàtica, endinsar-se en el delicat món de plantes i líquens o canviar la por per l’estima cap els insectes i rèptils… Aquestes i d’altres activitats relacionades amb la biodiversitat, farceixen el complet programa de la matinal del Bioblitz.

Participació gratuïta amb inscripcions

La participació és gratuïta, i està oberta al públic general. Per garantir una millor organització i qualitat de la jornada, cal inscriure’s prèviament a les activitats dirigides per especialistes amb places limitades (a partir de 7 anys) a través dels següents enllaços:

09.00 – 10.00h. Itinerari ornitològic (Ermita Mare de Déu de la Roca)

09.00 – 10.15h. Taller d’anellament d’ocells (Estany Gelat)

09.00 – 10.15h. Itinerari ornitològic (Estany Gelat)

09.00 – 10.30h. Taller d’amfibis i rèptils (Ermita Mare de Déu de la Roca)

10.00 – 11.00h. Itinerari ornitològic (Ermita Mare de Déu de la Roca)

10.30 – 12.00h. Taller de rastres i mamífers (Ermita Mare de Déu de la Roca)

10.45 – 12.00h. Itinerari ornitològic (Estany Gelat)

10.45 – 12.00h. Taller d’anellament d’ocells (Estany Gelat)

11.00 – 12.30h. Descoberta geològica (Ermita Mare de Déu de la Roca)

11.00 – 13.00h. Taller de mamífers i rastres (Estany Gelat)

12.00 – 13.00h. Itinerari Botànic (Ermita Mare de Déu de la Roca)

12.00 – 14.00h. Descoberta subaquàtica (Estany Gelat)

13.00 – 14.00h. Itinerari Botànic (Estany Gelat)

13.00 – 14.00h. Taller de líquens (Ermita Mare de Déu de la Roca)

13.00 – 14.00h. Itinerari d’invertebrats (Ermita Mare de Déu de la Roca)

Data límit d’inscripció web: 14 de maig

Per més informació sobre el programa d’activitats que es faran a l’Ermita de la Mare de déu de la Roca i a l’Estany Gelat es poden consultar els següents PDF:

Share this post