Implantació de la factura electrònica
L’any 2013 es va publicar la Llei 25/2013 d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic.
La factura electrònica es va inspirar en els següents principis:
- Multicanalitat
- Simplificació administrativa
- Publicitat i transparència administrativa
- Accessibilitat
- Cooperació entre administracions públiques
- Economies d’escala
- Neutralitat tecnològica
- Proporcionalitat
- Seguretat jurídica
La factura electrònica produeix beneficis importants, tant per a l’administració com per als ciutadans.
Per a la ciutadania:
- Accessibilitat durant 24 hores x 7 dies
- Simplicitat en les tramitacions
- Rapidesa i agilitat
- Eliminació del desplaçament físic a l’administració
- Estableix un únic punt d’entrada de totes les factures
- Conèixer en cada moment l’estat de la tramitació de la seva factura
Per a l’administració:
- Millora del servei i de la imatge
- Millora de l’eficiència interna
- Ús generalitzat de les TIC
- Fortes economia d’escala
- Impuls a la transformació de l’administració
- Agilitzar processos
- Estalviar costos i temps.
Els proveïdors que a partir del 15 de gener de 2015 utilitzin aquest tipus de factura electrònica hauran d’identificar amb claredat l’organisme al qual s’adreça la factura, així com el número de comanda i indicar els codis d’identificació que s’han assignat a aquestes entitats.
El codi de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp d’obligat compliment és el següent:
Òrgan Gestor Ajuntament de Mont-roig del Camp Codi Òrgan Gestor L01430923 |
Oficina comptable: Intervenció Intervenció Muncipal Codi Oficina comptable L01430923 |
Unitat tramitadora Intervenció Municipal Codi unitat tramitadora L01430923 |
Per a qualsevol informació al respecte us podeu adreçar a les Oficines Municipals d’Atenció al Ciutadà (OMAC) o al departament d’Intervenció.
El punt d’entrada de factures electròniques es a través del portal del eFACT, el qual trobeu enllaçat a contínuació.