Entra en funcionament el nou servei de cita prèvia i de gestió del temps d’espera a les OMAC  

Entra en funcionament el nou servei de cita prèvia i de gestió del temps d’espera a les OMAC  

  • Les accions formen part del Pla de Millora de les Oficines Municipals d’Atenció a la Ciutadania que inclou també la formació continua del personal i l’actualització de la imatge de les oficines

Les Oficines Municipals d’Atenció a la Ciutadania (OMAC) de Mont-roig i Miami Platja posen en marxa aquest dimecres un nou servei de cita prèvia i de gestió del temps d’espera dels usuaris. En aquest sentit, l’atenció amb cita prèvia s’amplia a tota la franja horària del servei, de 9 a 14 h, de dilluns a divendres. Recordem que fins ara només s’atenien dues hores al dia amb cita prèvia.

L’objectiu d’aquestes millores és facilitar a la ciutadania els seus tràmits presencials amb l’Ajuntament, a la vegada que es volen reduir els temps d’espera, incentivant que els usuaris demanin hora de forma anticipada, així com millorar l’organització del mateix servei. El nou sistema serà possible gràcies a la implantació d’un nou suport tecnològic que permet gestionar les cites i els torns. Aquesta tecnologia permet integrar els torns reservats amb cita prèvia amb la gestió dels torns sense cita, donant preferència als primers. Quan una persona amb cita prèvia arribi a les oficines passarà davant dels usuaris que no en tenen, una vegada quedi una de les taules d’atenció lliure.

Paral·lelament  a l’ampliació del servei de cita prèvia que es posa en marxa aquest dimecres, s’implanta un nou  sistema de torns que permet gestionar millor el temps d’espera dels usuaris, un cop a les oficines. Per exemple, quan una persona arribi a les oficines sense cita prèvia podrà agafar torn, conèixer la previsió del temps d’espera i marxar de les oficines durant aquest temps. Descarregant el codi QR del dispensador al seu mòbil, l’usuari podrà aprofitar com vulgui el temps previst d’espera i controlar en temps real quan s’acosta el seu torn.

Per fer ús del nou servei s’ofereixen dos canals per demanar hora. D’una banda a través de la pàgina específica de cita prèvia del web municipal i de l’altra mitjançant el telèfon 977 83 70 05, on es pot demanar cita indicant l’oficina, el tràmit i les dades personals. Un cop a l’Ajuntament amb cita prèvia, cal dirigir-se al dispensador de torns i identificar-se amb un DNI, NIE o passaport.

Pla de Millora de les OMAC

L’entrada en funcionament del nou servei de cita prèvia i del temps d’espera és un dels resultats del Pla de Millora, aprovat l’any passat, i que s’està desplegant amb l’objectiu de millorar la relació entre la ciutadania i l’administració, facilitar al màxim la gestió dels tràmits i les sol·licituds d’informació.

Per aquest motiu, aquest Pla de Millora ha contemplat diverses accions, entre les quals destaca la formació contínua al personal d’aquest departament, en matèries com administració electrònica, mètodes de treball, habilitats comunicatives, procediment administratiu o transparència i confidencialitat de dades, entre d’altres.

El Pla també contempla actualitzar la imatge de les oficines i per això en els pròxims dies es renovaran alguns dels vinils que identificaven les oficines i que es trobaven malmesos o obsolets.

Pròximes millores

La implantació de la signatura biomètrica serà una de les pròximes millores emmarcada en aquest Pla que s’està portant a terme. Tauletes digitals faran possible que les instàncies i la documentació presentada de forma presencial es traslladi a mitjans electrònics, garantint l’autenticitat dels documents.

Finalment,  i per tal de facilitar a la ciutadania l’obtenció de certificats digitals per a la seva identificació, en especial, a aquells que estan obligats a relacionar-se electrònicament, i per tal d’impulsar l’e-administració, s’està treballant perquè les OMAC siguin també Entitat de Registre IdCat.

Recordem que les OMAC són l’enllaç presencial entre la ciutadania i l’Ajuntament. Tenen vocació de servei públic i la voluntat que els usuaris marxin de les oficines satisfets amb la petició demanada i havent obtingut solucions a les seves sol·licituds. Unes oficines que han vist com les seves funcions anaven evolucionant i que requerien nous protocols per adaptar-se a les noves necessitats, entre elles adaptar-se a la transformació digital de la societat i assistir als ciutadans en la tramitació telemàtica.

Share this post