Les Oficines Municipals d’Atenció al Ciutadà (OMAC) implanten la signatura biomètrica per deixar enrere l’ús del paper
- Les noves tauletes digitals faran possible que les instàncies i la documentació presentada de forma presencial es traslladi a mitjans electrònics, garantint l’autenticitat dels documents.
Aquest dilluns 4 de novembre ha començat a funcionar la signatura biomètrica a les Oficines Municipals d’Atenció a la Ciutadania de Miami Platja, una millora que ja s’havia posat en marxa a les oficines de Mont-roig fa uns dies. Es tracta d’un pas més en el procés de digitalització de l’Ajuntament, i és un dels punts d’acompliment del Pla de Millora de les OMAC.
Dins del procés de transformació digital, l’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha fet un pas més per deixar enrere el paper, no només en la gestió interna del procediment sinó des de la mateixa sol·licitud, i ho fem amb la implantació de la signatura biomètrica a les OMAC’s. Des d’avui mateix, a les OMAC’s de Mont-roig i de Miami Platja ja no s’imprimiran documents per signar en paper sinó que es podran signar a mà directament en unes tauletes especials, d’una manera més senzilla i ràpida que la utilitzada fins ara.
D’una banda farà que l’atenció ciutadana sigui més àgil, i de l’altra, els departaments iniciarem el procediment corresponent amb un document electrònic que no serà còpia de l’original, sinó que serà l’original. La signatura biomètrica o signatura manuscrita electrònica permet no sols captar la grafia, sinó també els trets biomètrics que vinculen de manera única al signant i que, per tant, permeten prevenir la suplantació de la identitat del signant en el document. En resum és una signatura més àgil, més segura i més sostenible ja que contribueix, a l’eliminació progressiva del paper, reduint la petjada ecològica.
Millora a les OMAC
Aquesta nova signatura biomètrica, juntament amb l’entrada en funcionament fa uns mesos del servei de cita prèvia i del temps d’espera és un dels resultats del Pla de Millora que s’està desplegant amb l’objectiu de millorar la relació entre la ciutadania i l’administració, facilitar al màxim la gestió dels tràmits i les sol·licituds d’informació.
Les pròximes accions
Finalment, i per tal de facilitar a la ciutadania l’obtenció de certificats digitals per a la seva identificació, en especial, a aquells que estan obligats a relacionar-se electrònicament, i per tal d’impulsar l’e-administració, s’està treballant perquè les OMAC siguin també Entitat de Registre IdCat.
Les OMAC són l’enllaç presencial entre la ciutadania i l’Ajuntament. Tenen vocació de servei públic i la voluntat que els usuaris marxin de les oficines satisfets amb la petició demanada i havent obtingut solucions a les seves sol·licituds. Unes oficines que han vist com les seves funcions anaven evolucionant i que requerien nous protocols per adaptar-se a les noves necessitats, entre elles adaptar-se a la transformació digital de la societat i assistir als ciutadans en la tramitació telemàtica.