L’Estat invertirà 10’5 milions d’euros per humanitzar el traçat de la N340 al seu pas pel municipi i construir una passarel·la sobre l’A7
-
Aquest projecte, que ben aviat estarà en fase d’exposició pública, permetrà potenciar un entorn urbà més sostenible, inclusiu i accessible, així com l’ús de la bicicleta
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible del govern estatal ha aprovat aquesta setmana l’expedient d’informació pública i definitivament el projecte de traçat denominat Incorporació de la N-340 al teixit urbà i vial per a vianants i bicicletes a l’autovia A-7. Carretera N-340 del km 1133’2 al 1140’5 i autovia A-7 km 1131’9 Tram: Mont-roig del Camp.
D’aquesta manera, el govern estatal respon a la demanda que l’Ajuntament de Mont-roig del Camp va fer inicialment fa més de vuit anys en la qual sol·licitava la reversió d’aquesta carretera per permetre una mobilitat més segura i humanitzada i al mateix temps fomentar l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport. Aquesta fita permet avançar cap a l’aprovació final d’aquest projecte, que compta amb un pressupost estatal estimat de 10,5 milions d’euros (IVA inclòs).
Des de l’entrada en servei del tram de l’autovia A-7 que discorre entre el límit entre Altafulla i Tarragona i Vandellòs/L’Hospitalet i l’eliminació recent del peatge de l’autopista AP-7, el trànsit a la carretera N-340 ha disminuït significativament. El trànsit de llarg recorregut opta per utilitzar les dues autovies i la N-340 acull el trànsit local de curt recorregut, amb un caràcter marcadament urbà.
Per tant, la humanització de la travessia portarà implícita la posterior cessió a l’Ajuntament de Mont-roig del Camp, que passarà a ser el nou responsable de la seva conservació i manteniment com a titular de la via que dona accés a Miami Platja i a algunes urbanitzacions de la costa.
Característiques
- Actuació 1. Incorporació de la carretera N-340 al teixit urbà del municipi de Mont-roig del Camp. Es tracta de la redistribució de la secció actual, reduint l’espai per a cotxes, permetent al mateix temps la ubicació de carrils per a bicicletes i vianants i la construcció de glorietes en punts estratègics del tram: a l’entrada de Miami Platja, a Solemio, a Sant Miquel, a La Torre del Sol, a Alannia Els Prats i a l’antiga estació de tren. Al mateix temps s’hi instal·larà arbrat en tot el recorregut i il·luminació.
- Actuació 2. Construcció d’un vial per a vianants i bicicletes entre Bonmont-Casalot-Via Marina i Miami Platja i que connecta els existents a banda i banda de l’autovia A-7. La longitud total d’aquesta passarel·la és d’1,23 quilòmetres. L’objectiu és que les urbanitzacions al nord de Miami Platja, amb 1.300 persones empadronades, que tenen en aquest, el nucli natural per accedir a l’educació, la salut, el lleure o el comerç, puguin desplaçar-se a peu o amb vehicles sense motor de forma segura.