Presentació del diagnòstic sobre la presència digital del sector turístic de Mont-roig i Miami Platja
- El Centre Polivalent de Miami Platja va acollir la presentació dels resultats del diagnòstic de presència digital dels 147 negocis turístics del municipi
El Centre Polivalent de Miami Platja va acollir la presentació dels resultats del diagnòstic de presència digital dels negocis turístics del municipi. L’acte va comptar amb la participació de la regidora de Turisme, Yolanda Pérez, i de Juan Carlos Navarro, responsable de l’empresa Lypsum, encarregada de realitzar l’auditoria digital.
L’estudi ha analitzat la presència digital de 147 negocis turístics del municipi, agrupats en sis categories: hotels i hostals, restaurants, allotjament rural, càmpings, guinguetes i immobiliàries. La diagnosi s’ha dut a terme mitjançant una combinació d’eines i tècniques quantitatives i qualitatives, permetent avaluar aspectes clau com les pàgines web, les xarxes socials, la presència en plataformes especialitzades i la reputació digital.
70% dels negocis, amb web
Més del 70% dels negocis compten amb una pàgina web, però moltes presenten mancances en disseny, funcionalitat i adaptabilitat a dispositius mòbils. A més, es detecta una baixa optimització tècnica de SEO. També es destaca la manca de contingut en diferents idiomes.
Només el 60% dels negocis mantenen una activitat regular en xarxes socials, amb predomini de plataformes com Instagram i Facebook.
Davant d’aquesta situació, s’han identificat diverses oportunitats de millora:
- Optimització de la qualitat visual i tècnica de les pàgines web.
- Ús més estratègic de les xarxes socials per potenciar la interacció i la fidelització dels clients.
- Gestió professional de la reputació digital.
- Potenciació del SEO local.
Jornada formativa
Amb l’objectiu d’ajudar els establiments turístics a enfortir la seva presència digital, s’han programat sessions formatives que s’iniciaran el pròxim 10 de febrer i finalitzaran el 12 de març. Les formacions tindran lloc tots els dilluns de 9.30 a 13.30 h i els dimecres de 15.00 a 19.00 h.
Les empreses interessades poden inscriure’s al Pla de Formació des d’ara mateix mitjançant el següent enllaç: https://www.formacionsturisme.com/