La família Miró renuncia als drets de la marca “España” per aconseguir l’estabilitat patrimonial de les tres fundacions
Des de Mont-roig del Camp es valoren molt positivament els compromisos dels hereus de Joan Miró. La seva implicació es considera clau per poder fer realitat el projecte de museïtzació del Mas Miró
La Fundació Pilar i Joan Miró de Palma de Mallorca va acollir, ahir a la tarda, l’acte de renúncia dels drets que corresponen als hereus de Joan Miró en relació al logotip “España”. Es tracta del Sol Miró, la imatge corporativa del turisme espanyol que s’ha convertit en un referent a nivell mundial. El nét de l’artista, Joan Punyet Miró, va signar la renúncia que es va materialitzar en un acte públic i davant notari en el què es va posar de manifest els esforços que realitza la successió de Miró per tal que les tres fundacions segueixin actives.
Amb aquest renúncia els hereus de Joan Miró asseguren d’aquesta forma el suport de l’Estat en la futura estabilitat financera de les tres fundacions Miró. L’Estat, conscient de la importància de la marca “Espanya” i de l’activitat cultural de les fundacions, s’ha compromès moralment al seu manteniment.
El president de la Fundació Mas Miró i alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho, que també va assistir a l’acte, ha valorat molt positivament els compromisos que està agafant la Família Miró, així com la seva implicació en el projecte de museïtzació del Mas Miró.
En aquest sentit Morancho ha explicat que es creu necessari redefinir el projecte, en tempos i fases, però sense perdre els seus objectius, per tal de poder aconseguir arribar a institucions i empreses i aconseguir el finançament necessari per tal que el més aviat possible pugui ser realitat.
Aquesta és una de les qüestions que es tractaran a la propera Junta del Patronat de la Fundació Mas Miró, prevista per la setmana vinent, en la què també es definirà la incorporació de la Secretaria de Estado de Turismo dins al Patronat de la Fundació.